Gremo v hribe
Menu

Planinski dom na Sviščakih

Izleti

Planinski dom na Sviščakih stoji na robu gozdne jase, pod vznožjem Snežnika. Sviščaki so planinsko in turistično središče snežniških gozdov, zato je dom pomembno izhodišče za pohod proti Snežniku. Njegov vrh se dviga 1796 m nad morjem in mogočno kraljuje na jugu Slovenije ter je kot najvišja gora Snežniške planote tudi najvišji izvenalpski vrh naše dežele.

Nadmorska višina:

1242 m

Območje:

Notranjska in Primorska

Izhodišče:

Dom na Sviščakih / Cilj: Snežnik

Trajanje pohoda:

1h 45 min (srednje zahtevna pot)

Razgled

Od doma imamo pogled le na Snežnik, saj razgled na druge strani zakrivajo gozdovi. Ob vzponu na vrh Snežnika se obiskovalcu ponudi enkraten razgled; proti jugu na Kvarner z otoki, v nasprotni smeri pa na verigo Kamniško-Savinjskih, Julijskih Alp in Karavank. Bližnji vrhovi, kot so Učka (na Hrvaškem), Slavnik, Vremščica in tudi Nanos se kot pomanjšani stiskajo pod noge Snežnika. Proti zahodu se vidijo Sviščaki in – če pogled zdrsne naprej – tudi slovensko primorje.

Rimljani so ga imenovali Mons Albius, Bela gora, saj se sneg na vrhu velikokrat zadržuje vse do meseca maja. Del snežniškega področja je bil razglašen tudi za botanični rezervat.

Dostop

Najhitrejši dostop do doma je prek Ilirske Bistrice. V Postojni zapustite avtocesto in se prek Pivke odpravite do Ilirske Bistrice. V središču Ilirske Bistrice, približno sto metrov naprej od manjšega OMV bencinskega servisa, zavijete levo v smeri Sviščakov. Sledite lokalni vzpenjajoči asfaltni cesti, ki po 11 km preide v makadamsko. Pot nadaljujete še približno osem kilometrov in že ste pri domu na Sviščakih. S parkirišča pot vodi po cesti, ki gre čez travnik. Na drugi strani travnik zapustite in se vzpnete po travnatem pobočju v smeri Snežnika. Od tu naprej vas markacije vodijo po pešpoti na sam vrh Snežnika.

Druga pot pelje skozi Cerknico in mimo coprniške Slivnice, kjer mati Uršula kuha raznorazne zvarke. Po cesti se peljete naprej v smeri Starega Trga pri Ložu in vasi Pudob, kjer zavijete desno proti gradu Snežnik. Tam se asfaltna cesta konča, zato nadaljujete pot po makadamski in se v križiščih držite smeri Mašun. V dolgotrajni vožnji sledite cesti, ki vodi skozi Leskovo dolino, nato pa oznakam za Sviščake.

Dom je odprt vse dni v tednu razen torka, z njim pa upravlja PD Snežnik Ilirska Bistrica.

Ostali izleti

stol v2

Prešernova koča na Stolu

Izleti

Koča v zadnjih letih postala priljubljena destinacija lovilcev sončnih vzhodov in zahodov. Razgled z nekaj minut oddaljenega najvi…

Smohor 1mm

Planinski dom na Šmohorju

Izleti

Planinski dom Šmohor stoji na jasi, tik pod temenom na vzhodni strani zaobljenega vrha Šmohor. Številne pohodnike in kolesarje poleg odlične gostinske ponudbe planinskega doma in prostranega travnika, ki najmlajšim ponuja poligon vragolij, vabi tudi cerkvica sv. Mohorja, katere starost sega v davno sredino 15. stoletja.

Planina Duplje

Planinski dom pri Krnskih jezerih

Izleti

Če je katero visokogorsko jezero morda lepše, pa zagotovo ni višje ležeče in večje kot je Krnsko. 20 min hoje pod njim se nahaja ena najbolj obiskanih slovenskih planinskih postojank, Planinski dom pri Krnskih jezerih.

Bogatin v2

Koča pod Bogatinom

Izleti

Bohinjski konci vedno navdušijo. Okoliške planine in vrhovi so posejani s pastirskimi in planinskimi postojankami, kar jih dela še toliko bolj privlačne. Ena med njimi je Koča pod Bogatinom, ki stoji v prostrani kotlini s planino »Na Kraju«, ki ima osrednjo lego na prehodu s Spodnje na Lepo Komno. In tam je res lepo!

Preberite več

To spletno mesto vedno uporablja piškotke, ki so nujni za njegovo delovanje, z vašim soglasjem pa tudi analitične in oglaševalske piškotke. Z izborom opcije »Strinjam se« se bodo na vašo napravo namestili vsi piškotki. Če tega ne želite, to lahko spremenite s klikom na »Prilagodite nastavitve«. Več informacij najdete v politiki piškotkov.