Gremo v hribe
Menu
MB KOCA naslovna tiny v2

Hiter pobeg iz mestnega vrveža

19 julij • Dogodki

Mariborsko Pohorje sicer velja za največje slovensko zimsko središče, a tudi poleti je na osrednjem grebenu Pohorja še kako pestro. V to smo se prepričali ob sobotni vožnji z mariborsko ˝šestico˝, ki je iz mesta pod vznožje Pohorja peljala pisano druščino svežega zraka željnih domačinov ter domačih in tujih turistov. Sprehajalci, tekači, gorski kolesarji, pohodniki, skratka uživači.

Naš cilj? Mariborska koča. Čeprav sta nam z #visitpohorje kabinskih žičnic dobrodošlico izrekala lokalna junaka zime, smučarja Boštjan Kline in Klemen Kosi, se nismo odločili za nekajminutno udobno vožnjo do 1050 metrov visoko ležečega hotela Bellevue, pač pa smo zagrizli v hrib, ki ga pozimi premagujemo navzdol, s smučmi in snežnimi deskami.

Po slabih dveh urah hoje v uživaškem tempu smo v družbi Matevža in Gašperja s Košarkarske zveze Slovenije prispeli do zgornje postaje vzpenjače, kjer se nam je pridružila slovenska košarkarska reprezentantka Tina Cvijanovič. ˝Uživam v razgledu na moj Maribor. Za vijolice sem igrala kar pet let. Lepi spomini, ˝ nas je pozdravila 22-letna košarkarica iz Murske Sobote, ki je lani štajersko prestolnico zamenjala za špansko Almerio. Do Mariborske koče (1068 m), pot skozi gozd je lepa in premore zgolj dva rahla vzpona, smo prispeli petnajst minut hitreje kot nam je napovedovala prva usmerjevalna tabla.

Ob pijači dobrodošlice smo na hitro poklepetali z oskrbnico koče, Tanjo Dajčman. Tanja je bivša vrhunska rokometašica med drugim evropska klubska prvakinja, ki tako kot Tina dobro pozna Španijo, saj je dve sezoni odigrala v tamkajšnji prvi ligi in osvojila tudi prestižni španski naslov. Bravo, Tanja! No, pa s tem s Španijo še nismo zaključili. Medtem ko se je Tanji mudilo v kuhinjo, je do koče prispela mirna skupina španskih študentov, ki odkriva lepote Hrvaške in Slovenije.

Bolj razposajeni kot mladi Španci pa so bili izkušeni hribovci iz radovljiškega konca. Gorenjci so bil med prvimi, ki so se ustavili na stojnici s pijačo dobrodošlice in se podpisali v našo Knjigo zaveze za strpno in solidarno družbo. Kot nam je povedala neformalna kapetanka zgornjesavske peterke, Irena Lačen Benedičič, projekt Gremo v hribe dobro pozna, namenila nam je kar nekaj komplimentov. Ob prijetnem klepetu smo ugotovili, da je Irena pravzaprav direktorica Slovenskega planinskega muzeja v Mojstrani. ˝Ob tej priložnosti bi ljubitelje hribov in gora povabila v naš muzej. 7. avgusta bomo praznovali deseto obletnico, pripravljamo novo razstavo Deset sidrišč slovenskega alpinizma. Obiskovalcem so na voljo tudi zanimive planinske pustolovščine, virtualne vsebine. Skratka, dobrodošli v naš ne povsem običajen muzej!˝ vabi Irena.

Tudi z obletnicami po Ireninem vabilu v Mojstrano ta dan še nismo zaključili. Ob koči se je namreč začela zbirati vesela druščina domačinov. Le kdo jih ne bi opazil. Štajerska se veseli! Janez praznuje 84 rojstni dan. Vse najboljše, legenda. Zadnjih trinajst let v družbi otrok in vnukov vselej praznuje prav v Mariborski koči. Zaradi odličnega vzdušja in dobre postrežbe …

Trditvi izkušenega Janeza prikimava večina gostov koče, ki je tudi prva kontrolna točka priljubljene Slovenske planinske poti. Redni, občasni in tisti, ki so ta lep, miren kotiček blizu a hkrati daleč od športno-rekreativnega in mestnega vrveža obiskali prvič.

Kaj so nam povedali ob pijači dobrodošlice?

Ivan in Marija

Ivan in Marija, Kresniški Vrh nad Litijo: ˝Prejšnjo soboto sva se prva vpisala v vašo knjigo na Mrzlici, danes sva bila prva v Ruški koči. Zdaj sva še tu, po dveh urah hoda. V knjižici Gremo v hribe imava že tri žige. Slaba vremenska napoved naju ne ustavi. Tudi naslednjo soboto bova na eni od vaših lokacij. Pa še med tednom skočiva kam. Kofce, Menina planina in Velika planina so najine priljubljene destinacije.˝

MB KOCA Marija Ivan tiny

Nejc

Nejc, Fram: ˝Na vrh sem, s Frama, prikolesaril v uri in dvajsetih minutah. Sicer sem veliko v hribih, prejšnji teden sem bil v Valvasorjevem domu pod Stolom, kjer sem opravil tečaj za turno kolesarskega vodnika. Sem tudi trener športnega plezanja, tako da povezujem sorodne aktivnosti povezane s hribi. Želim si, da bi tudi naš del Pohorja bolj zaživel, delamo na tem. Urejamo nove kolesarske poti, pa spretnostni park. Kam na letošnji dopust? Pohorje vabi!˝

MB KOCA Nejc tiny v2

Mateja in Tara

Mateja in Tara, Logatec: ˝Na Pohorju sva na krajšem oddihu. Tu v neposredni bližini, na Bolfenku. Med enournim sprehodom do koče sva iskali gozdne jagode in borovnice, nazaj grede bova seveda hitrejši!˝

MB KOCA Mateja Tara tiny

Stane in Jožica

Stane in Jožica, Hotinja vas: ˝Pohorje imava v malem prstu. Veliko sva tu. Danes sva za vzpon od doma, v bližini letališča, potrebovala 2 uri in pol. Pot je dobro označena, priporočam. Po postanku nadaljujeva proti Arehu. Letos naju čaka tudi vzpon na Triglav.˝

MB KOCA Stane Jozica tiny

Dragica in Franc, Maribor

Dragica in Franc, Maribor: ˝Sva domačina, redna gosta koče. Do hotela se vedno pripeljeva z vzpenjačo, nato nadaljujeva peš. Enako velja za povratek. Tako zelo hitro in brez avtomobila prideva nad 1000 metrov in uživava na svežem pohorskem zraku.˝

MB KOCA Dragica Franci tiny

To spletno mesto vedno uporablja piškotke, ki so nujni za njegovo delovanje, z vašim soglasjem pa tudi analitične in oglaševalske piškotke. Z izborom opcije »Strinjam se« se bodo na vašo napravo namestili vsi piškotki. Če tega ne želite, to lahko spremenite s klikom na »Prilagodite nastavitve«. Več informacij najdete v politiki piškotkov.