Gremo v hribe
Peca1 v4

Zbudil se je kralj!

24 avgust • Dogodki

Kralj Matjaž. Se je torej njegova brada res (že) devetkrat ovila okoli mize, kjer je sladko spal s svojimi vojaki? Ne. V soboto je bilo ob Domu na Peci tako živahno in veselo, pa je zato pokukal iz bližnje votline. V družbi izbranih vojščakov je užival na petem letošnjem dogodku Zlatorogove transverzale ponosa in bil nato še častni gost slavnostne prireditve ob 95. obletnici ustanovitve Planinskega društva Mežica ter uradni otvoritvi prenovljenega doma.

Prva manjša koča je bila na jasi tik pod vrhom Male Pece zgrajena že leta 1928, a je bila med drugo svetovno vojno požgana. Večji dom je na idilični lokaciji zrasel v petdesetih letih prejšnjega stoletja, kasneje so ga seveda večkrat posodobljali. »Zadnja prenova je potekala tri leta. Novo je ostrešje, pa kopalnice, stranišča, vse inštalacije … , torej notranjost. Naslednje leto pa nadaljujemo še s prenovo zunanjosti doma,« nam je zjutraj ob 0,0 % pijači dobrodošlice na »Gremo v hribe« stojnici ponosno razložil Andrej Mlinar, predsednik Planinskega društva Mežica, ki poleg Doma na Peci (1665 m) upravlja še Kočo v Grohotu pod Raduho (1460 m)

Oskrbništvo izredno lepo prenovljenega doma v kraljestvu kralja Matjaža je z letošnjo sezono prevzela Irena Šisernik, ki razvaja domače in tudi tuje goste. Med slednjimi seveda, zaradi bližine, prevladujejo Avstrijci. V domu je 63 ležišč. »Poleg skupnih so na voljo tudi dvoposteljne in večposteljne sobe. Praktično vsak lep konec tedna smo polno zasedeni, odziv gostov je pozitiven, mnogi se vračajo,« je zadovoljen predsednik društva, ki ima zadnja leta med 250 in 300 članov. »Organiziramo številne izlete, veliko pozornosti pa namenjamo našemu podmladku. Mislim, da je in bo danes to lepo vidno!«

Na jasi res ni manjkalo otrok in mladine, pa tudi tisti malce starejši so bili zelo razigrani. Dva smo »ujeli« po naših ogrevalnih družabnih nagradnih igrah. Z majico, sončnimi očali in kompletom prve pomoči smo razveselili domačina. Neli in Jarusa.

»Rada zahajam na Peco, seveda se pred ali po vzponu ustavim ob domu. Danes sem prišla prav zaradi pestrega dopoldanskega in popoldanskega dogajanja. Z nekaj sreče in spretnosti sem prišla tudi do lepih nagrad. Super, hvala!

neli

»Z družbo smo sončni vzhod pričakali na vrhu Pece. Čudovito! Zdaj pa še ena zmaga - zelena majica. To je to, čudovito! Peco in okolico kot domačin iz Mežice zelo dobro poznam. Kot pohodnik, kolesar in pa lovec tu uživam skorajda vsak dan …«

juras v2

Domačine in ostale obiskovalce pa je na noge dvignil tudi ansambel Vrli muzikanti. Štajersko-koroška naveza dveh deklet in štirih fantov. Potem ko smo na naših preteklih dogodkih plesali na »Kobale«, smo tokrat s svojimi plesnimi vrlinami na travnati podlagi (z naklonom do 10 %!) navduševalni muzikante, ki imajo sedež v štajerski Oplotnici. »Pohodniki ste super plesalci. Če je naklon plesišča nekoliko nenavaden pač prilagodite tehniko. Ker ima večina obute »gojzarje« sploh ni nobenih težav,« v smehu naše plesne korake ob premoru analizira harmonikar Alen Žigart, ki bo z muzikanti tudi 4. septembra na Šmohorju. »Se vidimo septembra!« nam še pomaha Alen in ob pogledu na prihod nenavadne druščine namigne, da s(m)o očitno zbudili kralja. Kralja Matjaža. V spremstvu izbranih vojščakov je namreč prijezdil neposredno pod oder. Woohoo! Prav noben športnik na naših dogodkih še ni bil deležen tolikšne pozornosti kot kraljeva posadka …

Kralj Matjaž, ekipa »Gremo v hribe« in domače planinsko društvo pa s(m)o navdušili tudi Romano Lesjak, županjo Črne na Koroškem. »Zelo rada imam hribe. Redno zahajam na našo Peco in tudi danes sem tu. Vzdušje je odlično, očitno so ljudje navdušeni nad tovrstnim druženjem. Le tako naprej,» pa nam je komplimente namenila županja in dodala, da so na vrhu Pece nedavno postavili tudi simpatično  klopico. Slednja bo, upa da, razveselila številne slovenske in tuje pohodnike, ki osvajajo »koroški Triglav«. Bravo Črna! We love Črna, too.

To spletno mesto vedno uporablja piškotke, ki so nujni za njegovo delovanje, z vašim soglasjem pa tudi analitične in oglaševalske piškotke. Z izborom opcije »Strinjam se« se bodo na vašo napravo namestili vsi piškotki. Če tega ne želite, to lahko spremenite s klikom na »Prilagodite nastavitve«. Več informacij najdete v politiki piškotkov.