DOM NA SMREKOVCU
1377 m
Območje:
Koroška
Dom na Smrekovcu stoji na ugaslem vulkanu, natančneje na najvišjem delu 15 km dolgega pogorja predalpskega sveta na stičišču Šaleške, Zgornje Savinjske in Zgornje Mežiške doline. Smrekovški vulkanizem je bil aktiven pred približno 30 milijoni let, pod vodo, v morskem okolju, zato danes ni nobene bojazni, da bi vas z vrha pregnali dim, pepel in lava. Sta pa slednja še danes kriva za specifično kamninsko osnovo in izgled pogorja, zaradi katerega se Smrekovec razlikuje od sosednjih vrhov. Za neizrazit, zaobljen in poraščen vrh so značilne številne posebne rastlinske in živalske vrste, ki smrekovško pogorje uvrščajo med pomembno območje naravne dediščine Slovenije in Evrope.

Po smrekovškem pogorju se petelini divji petelin, saj je to območje njegovo največje sklenjeno domovanje v celotni južni Evropi. Kot je le mravelj lahko veliko, prav toliko in še več, jih je doma prav tu na Smrekovcu, saj njihova presenetljivo velika mravljišča predstavljajo posebnost tukajšnjih gozdov. Nič kaj posebna ni smreka, saj se po njej imenujeta pogorje in najvišji vrh, in jo je v gozdu največ. Med globokim zelenjem za barve poskrbijo pisane množice metuljev.

Območje, na katerem se nahaja Dom na Smrekovcu, je zato prečudovita pokrajina, pravcati laboratorij naravnih in geoloških danosti tega konca čarobnega sveta.

Dom je odprt od začetka maja do konca oktobra, v drugih mesecih pa ob sobotah, nedeljah in praznikih. Za večje skupine ga po dogovoru odprejo tudi ob drugih dnevih.

##Nasvet#id=13##

Dostop

Številne poti z različnih koncev Slovenije vodijo do Doma na Smrekovcu in najprej do vrha. Mi vas na Smrekovec vabimo v sodelovanju s PD Črna na Koroškem, zato bo Zlatorogova pot tista, ki štarta s Črne na Koroškem. Od tu se peljite proti Slemenu oziroma Šoštanju po glavni cesti približno 4 km in pri domačiji Drol zavijte desno. Nadaljujte do parkirišča še 4 km. Tu parkirajte avto in po dobro označeni poti boste v debeli uri prišli do Doma na Smrekovcu.

Tisti, ki bi se iz Črne do doma želeli pripeljati z avtom pa pot nadaljujte proti Topli in Koprivni. V naselju Pristava zavijte levo in se peljite naravnost po dolini reke Bistre. V križišču, ki sledi, zavijte levo proti domačijama Vrtačnik in Pudgarsko. Nadaljujte naravnost in po makadamski cesti naravnost do prelaza Kramarica. Sledite oznakam do doma.

Če boste prišli po avtocesti Ljubljana – Maribor, izberite izvoz Šentrupert. Peljite proti Mozirju, a se tik pred njim, takoj za krajem Ljubija v krožišču usmerite na cesto, ki vodi v smeri Belih Vod. Peljite se skozi Ljubijo, mimo domačije Reberšak, kjer se , kjer se vam z desne pridruži asfaltirana cesta iz Belih Vod, vi pa še naprej nadaljujete naravnost. Po makadamski cesti strmo navzgor, v prvem križišču levo (desno domačija Pevnik) , v drugem desno (levo domačija Zgornji Brložnik) in v tretjem levo. Ko vas cesta pripelje do križišča treh cest in planinskih smernih tabel, ste na prelazu Kramarica. Tu parkirate in sledite oznakam v smeri Doma na Smrekovcu. Kmalu boste prišli do razpotja, kjer se lahko odločite, ali greste do doma po cesti ali pa izberete desno pot čez Bukov stan. Če boste ubrali slednjo pot bodite pozorni na markacije. Pot se strmo vzpenja. Najprej prečite strm kolovoz, ko prispete na drugega, mu sledite levo, a le za nekaj minut. Pot nadaljujte po sprva vzporedni markirani poti, ki se s kolovoza odcepi rahlo levo. Prečili boste gozdnata pobočja in se vse bolj obračali desno. Višje boste prišli do travnatega pobočja, čezenj in nazaj v gozd, nato pa kmalu na makadamsko cesto, ki vas bo nato kaj hitro pripeljala do cilja.

Razgled

Smreke ponekod zastirajo širne razglede po bližnji in daljni okolici, sploh s stojišča pri domu. Z vrha Smrekovca, ki je oddaljen le nekaj minut hoda, pa že lahko občudujemo bližnje in daljne vrhove in grebene štajerskih in koroških gora, na jasne dneve pa pogled zajame tudi daljne Julijske Alpe, Karavanke in avstrijske Visoke Ture.

Deli članek na družbenih omrežjih